Tajemniczy Klient

Tajemniczy Klient

Słowo kryzys jest wykorzystywane teraz często jako wymówka dla wszystkich problemów marek oraz przedsiębiorstw. Szczególnie te prowadzące działalność usługową stawiają czoła ciężkim czasom. Jednak nie wszyscy właściciele są gotowi wrzucać wszelkie problemy do jednego worka. Szukają dla nich rozwiązań, a przede wszystkim chcą poznać ich jedyne źródło. Wtedy również sięgają po badania sondażowe, a mystery client pojawia się obok nich w korporacji i dyskretnie testuje pracowników. Test ten realizuje się dokładnie pod kątem jakości obsługi klienta. Wykonano badania, spośród których jasno wynika, że utrata klienta jest spowodowana najczęściej złą jakością obsługi. Dodatkowo niezadowolona osoba zapewne poinformuje o tym fakcie dość sporą grupę znajomych. Nie jest to pewnie rezultat kuli śniegowej, lecz negatywny marketing szeptany jest w stanie zaszkodzić każdej firmie. Rosnąca rola mediów społecznościowych powoduje, że niezadowoleni przekazują negatywną informacje znacznie dalej i szybciej niż jeszcze kilka lat temu. Tajemniczy klient pojawia się więc w spółkach jeszcze częściej, a pracownicy są do tego standardu testowania przyzwyczajeni i nie robi to u nich większego dyskomfortu, lecz wciąż pojawiają się dyskusję nad etyczną oceną takiego badania. Mystery shopping to doskonała już w obecnej chwili metoda badawcza, pozwalająca ocenić standardy obsługi obowiązujące w danym podmiocie gospodarczym. Pozwala również ocenić stopień wypełniania tych standardów przez pracowników, co w efekcie powinno się przełożyć na polepszenie lub utrzymanie jakości.


Ocena: 5/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 30 (ostatnio: 28.01.2018 09:46:54)
  • yahoo: 8 (ostatnio: 15.06.2017 06:46:29)

Podlinkuj wpis:

Dodaj komentarz